• زمان : ۱۳۹۷/۱/۲۱ ه‍.ش.،‏ ۱۵:۵۰
  • نمایش : ۵۵ دفعه
  • موضوع : علم ورزش

اختلاف عمده بین مس گینر و پروتئین وی، اختلاف در تعداد کالری است

 

پروتئین وی

به طور خلاصه، پروتئین آب پنیر به عنوان یک محصول جانبی در صنایع تولید شیر و پنیر به دست می آید. در واقع، پروتئین آب پنیر بهترین شکل پروتئین موجود است که به راحتی هضم شده و به سرعت به جریان خون منتقل می شود. مکمل پروتئین وی شامل چند گرم کربوهیدرات و چربی است. بر اساس محتوای پروتئین، پروتئین وی به سه دسته تقسیم می شود. که بر اساس کاهش محتوای پروتئین به ترتیب؛ پروتئین وی ایزوله، پروتئین وی کنسانتره و پروتئین وی هیدرولیز می باشند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

چرا باید پروتئین وی مصرف کنیم؟

به طور خلاصه، پروتئین آب پنیر یک مکمل تست شده است که نه تنها برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است، بلکه به طور متوسط اکثر افرادی که ورزش می کنند و می خواهند سالم باشند از آن استفاده می کنند. پروتئین وی با تأمین سوخت عضلات و افزایش استقامت و قدرت به بدنسازان برای رسیدن به توانایی واقعی خود کمک می کند. به همین ترتیب پروتئین وی در کاهش وزن و سوزاندن چربی با افزایش مدت زمان سیری در کنار ورزش کمک کننده است. همچنین پروتئین وی به عنوان منبع انرژی عمل کرده و به افراد کمک می کند تا مصرف روزانه پروتئین خود را تقویت کنند.

 

 

مس گینر

مس گینر ها و یا ویت گینرها مکمل هایی هستند که حاوی پروتئین به همراه کربوهبدرات و چربی زیاد برای تأمین کالری مورد نیاز مصرف کننده می باشند. این مکمل ها معمولاً شامل نسبت 1:2 یا 1:3 کربوهیدرات به پروتئین هستند. به این معنی که در هربار مصرف مس گینر 60 گرم کربوهیدرات و 30 گرم پروتئین دریافت می شود. عمدۀ سهم کالری به دست آمده از مس گینر از کربوهیدرات تأمین می شود که عمدتاً تر کیبی از مالتوز و گلوکز هستند.

 

چرا باید مس گینر مصرف کنیم؟

به طور خلاصه مس گینرها تنها برای یک هدف تولید شده اند – افزایش وزن. مقدار زیاد چربی و کربوهیدرات که در مس گینر وجود دارد به افراد برای به دست آوردن کالری مورد نیاز خود کمک می کند. در حقیقت، اختلاف عمده بین مس گینر و پروتئین وی، اختلاف در تعداد کالری است که از مصرف هر کدام به دست می آورید. پودر پروتئین معمولی آب پنیر در حدود 100 تا 150 کالری در هر وعدۀ مصرفی دارد در حالیکه هر وعده مصرف مس گینر 1250 تا 1500 کالری فراهم می کند.

 

 

کدامیک را انتخاب کنیم: پروتئین وی و یا مس گینر: اختلاف های اساسی

اجازه دهید به هدف اصلی مطلب بازگردیم و احتمالاً تنها دلیلی که شما این مطلب را مطالعه کرده اید. انتخاب بین پودر پروتئین وی و مکمل مس گینر سخت نخواهد بود اگر شما موارد زیر را در ذهن مرور کنید:

هدف: بدنسازی – حقیقت این است که بیشتر ویت گینرها شامل کربوهیدرات ها هستند که سبب افزایش قابل توجهی در مقدار انسولین و ذخیره شدن چربی ناخواسته می شوند. در حالی که برعکس، مکمل های پروتئین آب پنیر بیشترین نیاز بدن از پروتئین خالص را تامین می کند. بنابراین اگر هدف شما عضله سازی و افزایش قدرت است پیشنهاد می شود که پروتئین وی را به جای مس گینر انتخاب کنید.

هدف: تناسب اندام / لاغری – اگر تنها با هدف لاغری به باشگاه می روید باید پروتئین وی ایزوله را انتخاب نمایید که عاری از کربوهیدرات ها و چربی است و برای کاهش چربی بدن و داشتن بدنی لاغر کمک کننده است.

هدف: بهبود عملکرد ورزشی – ورزشکاران اغلب در مورد وزن خود بسیار محتاط هستند زیرا ممکن است در عملکرد آن ها در زمین تأثیر گذار باشد. بنابراین استفاده از مس گینر به عنوان مکمل انتخاب مناسبی نخواهد بود. در عوض ورزشکاران باید خود را با پروتئین وی تغذیه کنند. که کارایی آن در افزایش قدرت، استقامت و بهبود عملکرد ثابت شده است.

هدف: وزن گیری / حجیم شدن – همانطور که همه می دانیم وزن گیری برای افرادی که سخت وزن می گیرند دردسر است. مس گینرها در چنین مواردی که وزن گیری با حداکثر سرعت ممکن تنها هدف است بسیار کمک کننده هستند. اگرچه مشابه دیگر مکمل ها، یک مس گینر یک قرص معجزه گر نیست. استفاده از مس گینر برای مدت زمانی طولانی ممکن است لایه هایی از چربی ناخواسته که خلاصی از آن ها دشوار است را به بدن اضافه کند.

هدف: سلامتی – بسیاری از مردم تصور می کنند که پروتئین وی فقط زمانیکه قصد عضله سازی دارید مصرف می شود. اما این کاملاً اشتباه است. پروتئین وی نه تنها برای عضله سازی مفید است بلکه مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. تعدادی از تحقیقات نشان داده اند که پروتئین وی برای جلوگیری از فشار خون، پیشگیری از سرطان و حمایت از یک قلب سالم مفید است.

 

 

 

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب تنها با ذکر منبع و دادن لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.

منبع: www.myfitfuel.in/mffblog/mass-gainer-vs-whey-protein/?utm_source=mass_gainer_benefits&utm_medium=mffblog&utm_campaign=mass_gainer_benefits

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده