• زمان : ۱۳۹۷/۱/۱۶ ه‍.ش.،‏ ۱۷:۴۲
  • نمایش : ۶۰ دفعه
  • موضوع : علم ورزش

چگونه مس گینر را برای به دست آوردن بهترین نتایج مصرف کنیم؟

 

چگونگی مصرف مس گینر از گذشته های دور یک مسئله مهمی بوده است. اما قبل از اینکه به این مورد اشاره کنیم نکات دیگری را در مورد مس گینر بیان می کنیم که بسیاری از افراد از آن آگاهی ندارند.

مصرف مس گینر عمدتا برای سه گروه از افراد مناسب است:

  • افرادی با برنامه های روزانه بسیار شلوغ و تا حدی گیج کننده، که نمی تواند برای زندگی خود وقت کافی قرار دهد و از یک رژیم غذایی خوب و مناسب پیروی نمی کند.
  • افرادی که دارای اشتهای کمی هستند و مقدار کافی مواد غذایی مورد نیاز برای رشد را دریافت نمی کنند.
  • افرادی که سخت وزن می گیرند. این افراد در وزن گیری و عضله سازی مشکل دارند.

 

مهم نیست که در کدام دسته بندی قرار می گیرید، مس گینر می تواند با افزایش وزن و عضله سازی از تمام رویاهای شما حمایت کند.

 

 

چگونه مس گینر را برای به دست آوردن بهترین نتایج مصرف کنیم؟

مصرف معمولی مس گینر قادر به تولید 350 تا بیش از 1200 کالری است. اما شما می خواهید به مقدار مناسب و مورد نیاز خود مصرف کنید. در مورد بیشتر افراد مقدار پیشنهادی ترکیب 3 فنجان از مکمل مس گینر با 24 اونس شیر ممکن است زیاد باشد. بنابراین پیشنهاد می شود این مقدار را به چندین مقدار کوچکتر تقسیم کنید. این روش نه تنها شما را قادر به هضم درست می کند بلکه می تواند عادات غذایی شما را نیز مرتب کند، چیزی که بسیار توصیه می شود.

 

دستورالعمل مرحله ای چگونگی استفاده از مس گینر

اگر کم و بیش با مکمل ها آشنایی دارید، پس استفاده از مس گینر زحمت زیادی برای شما نخواهد داشت.

  1. اولین چیزی که لازم است بدانید این است که معمولاً پیشنهاد می شود که پودر ها را با شیر مخلوط کنید و نه آب. استفاده از آب به جای شیر به معنی دریافت 120 کالری و تقریباً 8 گرم پروتئین کمتر است.
  2. عضله سازی در 30 دقیقه بعد از تمرین در بیشترین مقدار ممکن انجام می شود از اینرو این زمان بهترین زمان برای مصرف مکمل است. نه اینکه مصرف این مکمل در زمان های دیگر مضر و یا آسیب زا باشد اما 30 دقیقه بعد از تمرین بهترین زمان است.
  3. برای آماده سازی مکمل، پودر و مایع (شیر و یا آب) را با هم ترکیب کنید.
  4. از یک مخلوط کن برای باز کردن گلوله های موجود در نوشیدنی استفاده کنید زیرا بهتر است که ترکیب به طور کامل ترکیب شود زیرا هضم سریع تر و ساده تری را فراهم می کند.
  5. مقدار پودر مورد استفاده به اهداف تغذیه ای شما بستگی دارد اما به طور کلی 1 تا 2 اسکوپ مقدار مناسبی است.
  6. این ترکیب به افزایش وزن 2 تا 4 پوندی در هفته کمک می کند، اما در صورتی که با جلسات تمرینی مناسبی همراه باشد.

 

 

نکات و تکنیک ها

  • مناسب خواهد بود اگر دورۀ زمانی مناسب را برای مصرف مکمل ها در نظر بگیرید.
  • هر 3 تا 4 ساعت چیزی میل کنید
  • خواب کافی داشته باشید
  • به جلسات تمرینی خود علاقه داشته باشید و با انگیزه تمرینات را دنبال کنید.
  • تغییرات ایجاد شده را ثبت کنید.
  • سعی کنید بیشتر تمرینات غیر ماشینی را انجام دهید.

 

بهترین زمان برای مصرف مس گینر

بهترین زمان برای مصرف مس گینر وجود ندارد اما به طور کلی برای هضم مس گینر قبل و بعد از تمرین، مواردی را انتخاب کنید که غنی از کربوهیدرات و مقدار کمی از چربی باشد. محتوای کربوهیدرات در این نوشیدنی ها در تحریک چرخۀ انسولین کمک کننده است و به نوبه خود آمینو اسیدها را به درون عضلات می کشد و در نتیجه به عضله سازی و ریکاوری کمک می کند.

به طور مشابه، افرادی هستند که از این مکمل به عنوان جایگزین وعدۀ غذایی استفاده می کنند (به طور کلی پیشنهاد نمی شود) و یا در کنار وعدۀ غذایی برای افزایش سطح کالری دریافتی مصرف می نمایند.

همچنین هیچ مشکلی برای مصرف مس گینر در روزهای تعطیل نیست زیرا هنوز هم می تواند به دریافت اهداف تغذیه ای شما کمک کند. تنها چیزی که باید در ذهن داشته باشید این است که از آنجا که فعالیت بدنی کمتری در روزهای تعطیل دارید باید کالری دریافتی خود را تنظیم کنید.

توصیه برای افرادی که مس گینر را بدون ورزش مصرف می کنند: مس گینر برای مسائل مربوط به مدیریت وزن مورد استفاده قرار می گیرد اما از آنجا که هدف اصلی عضله سازی است، و نه افزایش وزن معمولی، افرادی که ورزش نمی کنند باید با تجویز پزشک خود مصرف نمایند.

 

چند مرتبه در روز می توان مکمل مس گینر را مصرف نمود؟

میزان مصرف روزانه مکمل به ارزش تغذیه ای مکملی که انتخاب کرده اید و اهداف تغذیه ای شما بستگی دارد. قبل از مصرف مکمل جدول های کالری و مواد مغذی مکمل را بررسی کرده و مصرف روزانه خود را با توجه به آن ها تنظیم نمایید. در حالت ایده ال 1 تا 2 اسکوپ کافی است زیرا بیشتر از این مقدار مخلوط غلیظی را به دست می دهد که خوردن آن را ناخوشایند می سازد.  

همین موارد در مورد دفعات مصرف مکمل نیز مورد استفاده است. تمام چیزهایی که در طول روز می خورید و می آشامید را و سپس مقدار مورد نیاز مکمل را برای برطرف کردن نیازهای خود مشخص نمایید.

 

 

آیا مس گینر بهتر از پروتئین وی است؟

اگرچه به علت محتوای پروتئینی هم مس گینر و هم پروتئین وی برای عضله سازی و نیز ریکاوری مفید هستند، اما دارای اختلاف های قابل توجهی می باشند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود:

  1. محتوای پروتئینی مس گینر بسیار کمتر از پروتئین وی است.
  2. در مقایسه با پروتئین وی، مس گینرها حاوی مقادیر بیشتری کربوهیدرات و چربی برای افزایش کالری مصرفی هستند.
  3. مس گینر ها برای افرادی که در وزن گیری حتی پس از جلسات تمرین شدید مشکل دارند و یا افرادی که قصد حجیم کردن عضلات خود را دارند مناسب می باشد. برای افرادیکه به دنبال دستاوردهای معمولی و کنترل شده هستند، پروتئین آب پنیر مناسب تر است.

 

لازم به ذکر است که مس گینرها نیمی از نقش را در اهداف افزایش وزن شما به عهده دارند و بنابراین لازم است مصرف مکمل را با رژیم غذایی خوب و ورزش مناسب برای وزن گیری ثابت ترکیب کنید. 

 

 

 

 

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب تنها با ذکر منبع و دادن لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.

منبع: https://www.myfitfuel.in/mffblog/how-to-use-mass-gainer-for-best-results/?utm_source=wheyprotein_vs_massgainer&utm_medium=mffblog&utm_campaign=wheyprotein_vs_massgainer

https://www.myfitfuel.in/mffblog/when-to-take-mass-gainer/?utm_source=wheyprotein_vs_massgainer&utm_medium=mffblog&utm_campaign=wheyprotein_vs_massgainer

 

 

 

 

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده