تغذیه با محدودیت زمانی، به از بین بردن چربی های بدن کمک می کند.

 

محققان دانشگاه بیرمنگام در دانشگاه آلاباما در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تغییر در برنامه غذایی شخص می تواند به کاهش وزن و سوزاندن چربی کمک کند.

اولین انسانی که استراتژی محدود کردن زمان خوردن در شبانه روز (eTRF) را امتحان نمود، دریافت که این استراتژی زمانبندی غذا باعث کاهش سرعت گرسنگی و تغییر الگوهای سوزاندن چربی و کربوهیدرات می شود که ممکن است منجر به کاهش وزن گردد. با پیروی از قوانین eTRF، افراد آخرین وعدۀ غذایی خود را تا اواسط بعد از ظهر می خورند و تا صبحانه صبح روز بعد چیزی نمی خورند. این یافته ها در جریان نشست سالانه انجمن چاقی 2016 در نیواورلئان، لوئیزیانا منتشر شد.

دکتر کورتنی پترسون، دانشیار دانشکده علوم تغذیه در UAB، گفت: "صرف غذا فقط در یک محدودۀ بسیار کوچک زمانی به نسبت آنچه مردم امروزه انجام می دهند، ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد. ما دریافتیم که غذا خوردن بین ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر و به دنبال آن 18 ساعت روزه، در مقایسه با غذا خوردن بین ساعات 8 صبح تا 8 بعد ازظهر، که بیشتر آمریکایی ها به این صورت عمل می کنند، سطوح اشتها را حتی در طول روز حفظ کرد."

 

 

 این تحقیق جدید که توسط TOS Early Career Research Grant سرمایه گذاری شده است، پیشنهاد می کند خوردن خیلی زود شام و یا حتی حذف کردن شام ممکن است مزایایی در کاهش وزن داشته باشد. اگرچه مطالعات بیشتری برای تأیید این تئوری لازم است. مطالعات ابتدایی به روی حیوانات نشان داد که تئوری eTRF به سوزاندن بیشتر چربی در جوندگان کمک کرده است.

بدن انسان دارای ساعت داخلی است و بسیاری از جنبه های متابولیسم در صبح به طور مطلوب عمل می کنند. بنابراین غذا خوردن در صبح زود و مطابق با ساعت بیولوژیکی بدن ممکن است اثرات مثبتی بر سلامتی فرد داشته باشد. اولین آزمایش eTRF بر روی انسان نتایج آزمایش کاهش وزن بر روی جوندگان را تأیید کرد. قبلا نشان داد شده بود که eTRF چربی بدن و خطر بیماری های قلبی در جوندگان را کاهش داده است.

 

در طول مطالعات انسانی، پترسون و همکارانش 11 مرد و زن دارای اضافه وزن را در طی 4 روز خوردن بین 8 صبح تا 2 بعدازظهر و چهار روز خوردن بین 8 صبح تا 8 بعداز ظهر مورد بررسی قرار دادند. سپس محققان اثرات eTRF را بر کالری سوزانده شده، سوزندان چربی و اشتها بررسی کردند. مشارکت کنندگان تلاش کردند تا برنامه داده شده را درست عمل کنند. در هر دو مرحله کالری یکسانی دریافت شد و تمام آزمایشات تحت نظارت کامل انجام شد.

محققان دریافتند که اگرچه eTRF اثری بر کل تعداد کالری که شرکت کنندگان می سوزانند ندارد، اما نوسانات گرسنگی روزانه کاهش یافته و سوزاندن چربی در طول چندین ساعت در شب افزایش می یابد. این روش همچنین انعطاف پذیری متابولیک، توانایی بدن برای تغییر بین سوزاندن کربوهیدرات ها و یا سوزاندن چربی ها، را بهبود می بخشد.

اینکه eTRF به کاهش وزن طولانی مدت کمک می کند و یا اینکه دیگر جنبه های سلامتی را بهبود می بخشد هنوز ناشناخته است. پترسون گفت از آنجا که مطالعات انسانی تنها بر روی تعداد کمی از مشارکت کنندگان انجام شده است، مطالعات بیشتر و جامع تری مورد نیاز است.   

 

 

 

 

ترجمه شده توسط تیم Osport

استفاده از این مطلب تنها با ذکر منبع و دادن لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.

منبع: www.sciencedaily.com/releases/2017/01/170106113820.htm

 

 

همه نظرها (۰)

Subscribe to the thread

هیچ کس هنوز نظری ارسال نکرده